Kolejne dni pobytu nauczycieli z Polski i Grecji w Hiszpanii w Colegio Séneca SCA w Cordobie w ramach projektu „Sorry, taki mamy klimat” o nr 2021-2-PL01-KA220-SCH-000049222 z programu Erasmus+ finansowanego ze środków Unii Europejskiej, przebiegały bardzo pracowicie.
Nauczyciele tworzyli nowe scenariusze zajęć ekologicznych dla uczniów szkół podstawowych, które w niedalekiej przyszłości będą prowadzone przez młodych uczestników projektu w polsko – grecko – hiszpańskich zespołach w Cordobie. Scenariusze dotyczyły:
1. Wyglądu profilu gleby, jej rodzajów oraz właściwości.
2. Kompostowania gleby i jej znaczenia dla środowiska oraz założenia kompostownika z wykorzystaniem dżdżownic kalifornijskich.
3. Badania żyzności gleby za pomocą nadtlenku wodoru.
4. Efektu zasolenia gleby i jej wpływu na pobieranie wody przez rośliny.
5. Erozji gleby i wpływu opadów deszczu na jej degradację.
Polscy i greccy pedagodzy, instruowani przez hiszpańskich kolegów przeprowadzali doświadczenia, które w najbliższej przyszłości będą udziałem młodszych uczestników mobilności w Hiszpanii na przełomie lutego i marca.
Warsztaty były bardzo merytoryczne a jednocześnie praktyczne. Ich owoce będzie można znaleźć w najnowszej publikacji, która się ukaże na zakończenie realizacji projektu „Sorry, taki mamy klimat”, czyli w maju 2024.
Całkowita kwota dofinansowania przyznana na realizację projektu wynosi 153 146 euro.
Tekst: Urszula Lipska, Małgorzata Lewko, Edyta Budnik