Grudniowe działania odbyły się na terenie szkoły i znacząco różniły się od dotychczasowych zajęć. Przebieg manewrów tym razem miał charakter typowo wojskowy dzięki zaproszonemu żołnierzowi – instruktorowi, który zapoznał uczniów z namiastką prawdziwego drylu wojskowego.
W harmonogramie zajęć znalazły się przede wszystkim ćwiczenia praktyczne, oparte na działaniach grupowych, z uwzględnieniem podziału na klasy oraz umiejętności poszczególnych uczniów. Młodzież szkoliła się z posługiwania bronią w działaniach taktycznych. Uczniowie zapoznali się z technikami i zasadami udzielania pierwszej pomocy na polu walki. Doskonalili również elementy musztry. Uczniowie z klasy III C zorganizowali i przeprowadzili grę terenową. Zostali również sprawdzeni pod kątem umiejętności przywódczych jako instruktorzy – dowódcy. Miało to na celu zapoznanie uczniów z najstarszej klasy z zadaniami, a także obowiązkami dowódcy. Młodzież wysłuchała wykładów, dotyczących struktury sił zbrojnych RP oraz działań żołnierzy w misjach poza granicami kraju. Przećwiczono udzielanie pierwszej pomocy w warunkach bojowych, np. opatrywanie ran postrzałowych, złamań, a także zabezpieczanie kończyn po amputacji. Szczególnie atrakcyjne okazały się ćwiczenia taktyczne z elementami bezpiecznego i dynamicznego posługiwania się bronią. W tych działaniach uczniowie byli sprawdzani pod kątem wykonywania zadań taktycznych, bojowych jako pojedynczy żołnierze – strzelcy oraz jako drużyna.
Uczniowie klas mundurowych w następujący sposób ocenili manewry pod kątem jakości i przydatności zajęć oraz ćwiczeń:
Szymon Usnarski, kl. IC: „Na manewrach mieliśmy okazję nauczyć się m. in. postaw strzeleckich, poruszania się z bronią, budowy broni, udzielania pierwszej pomocy. Zajęcia były bardzo interesujące. Jestem zadowolony z manewrów. Cieszę się, że mieliśmy okazję mieć zajęcia z doświadczonym żołnierzem. Mam nadzieję, że ta wiedza w pewnym stopniu przyda mi się w życiu.”
Kinga Reut, kl. IIE: „Po tych manewrach mogę stwierdzić, że nauczyłam się bardzo dużo. Od instruktora dowiedzieliśmy się, jak wyglądają misje wojskowe. Nauczyliśmy się udzielania pierwszej pomocy w trudnych warunkach, dbając równocześnie o własne bezpieczeństwo. Ciekawymi zajęciami było obchodzenie się z bronią, pozycje strzeleckie, chodzenie w szyku, prowadzenie obserwacji z bronią zgaszoną, przejmowanie sektora, gdy broń partnera ulega awarii. Każdy z uczniów mógł się poczuć jak żołnierz, stojąc na nocnej warcie z atrapą broni. Cieszę się, że mogłam i miałam możliwość wziąć udział w tego typu ćwiczeniach.”
Marcin Grygo, kl. IIIC: „Manewry odbyły się inaczej niż zwykle dzięki naszemu gościowi. Nauczyliśmy się wielu ciekawych rzeczy: taktyki na otwartym polu walki, taktyki w budynku, pomocy rannym na wojnie, podstaw obchodzenia się z bronią. Nasz gość dzięki swojemu doświadczeniu uświadomił nam, jak ciężka może być służba wojskowa oraz jakie niesie ze sobą konsekwencje. My, jako uczniowie, liczymy na więcej tego rodzaju współpracy, gdyż dzięki temu zawsze możemy się czegoś nauczyć.”