„Badamy, więc wiemy”

W związku z udziałem w projekcie „Badamy, więc wiemy” nauczyciele biologii🌱, chemii⚗️ i geografii🧭 zorganizowali lekcje łączące teorię z praktyką, podczas których uczniowie kl. I-IV liceum ogólnokształcącego oraz kl. I-III branżowej szkoły I stopnia zgłębiali zagadnienia związane z ochroną środowiska.🌳

🔗Tematyka zajęć obejmowała problematykę zanieczyszczeń powietrza, wody i gleby, działania rewitalizacyjne oraz proekologiczne a także zasady racjonalnego gospodarowania zasobami przyrody.💧🌫

🔗W trakcie zajęć terenowych i laboratoryjnych badano stan gazowego zanieczyszczenia powietrza najbliższej okolicy szkoły, tlenkiem siarki (IV) na podstawie skali porostowej. Dokonano poboru wody z rzeki Kropiwny w celu określenia jej pH, twardości oraz zawartości azotanów (V), fosforanów (V) i kationów amonowych🌊. Przeprowadzono także analizę zdolności filtracyjnej gleby z uwzględnieniem frakcji piasku i gliny oraz określono jej odczyn.📊📈

🔗Doświadczenia wykonano w oparciu o sprzęt, szkło laboratoryjne i odczynniki zawarte w zestawach do badań terenowych powietrza, wody i gleby zakupionych w ramach realizowanego projektu.🔬🧫

🔗Projekt został sfinansowany ze środków WFOŚiGW w Białymstoku.💰

Tekst i zdjęcia: Małgorzata Lewko, Urszula Lipska