Wykład dr. Macieja Miżejewskiego  na temat: „Roli mediów społecznościowych w kampaniach wyborczych. Przykład Włoch

Dn.  9 września 2019 r. nasi uczniowie  z kilku wybranych  klas mieli okazję wziąć udział w wykładzie dr. Macieja Miżejewskiego  pt. „Rola mediów społecznościowych w kampaniach wyborczych . Przykład Włoch”. Potem chętni uczniowie mogli uczestniczyć w lekcji jęz. włoskiego.

Dr Maciej Miżejewski jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, adiunktem w Zakładzie Dziennikarstwa Instytutu Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Jagielońskiego,  stypendystą Universita di Pavia we Włoszech. W latach 1993-2000 był redaktorem Działu Programów Informacyjnych Telewizji Polskiej S.A. o. w Krakowie, wyróżniony w 1998 r. przez Business Centre Club nagrodą  Ostrego pióra  za „propagowanie w pracy zawodowej zasad przedsiębiorczości, wspieranie idei wolnego rynku i szerzenie edukacji ekonomicznej„. W latach 2004-2005 był kierownikiem studiów podyplomowych w INPiSM UJ . W latach 2013-2015 był wykładowcą w Katedrze Prawa Mediów Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie. Jest członkiem Komitetu Naukowego Comunicazionepuntodocczasopisma naukowego Szkoły Doktorantów Mediatrends Uniwersytetu La Sapienza w Rzymie.

Dr Maciej Miżejewski koncentruje zainteresowania badawcze wokół polityki medialnej państw Unii Europejskiej, analizuje polityczne warunki współczesnej debaty publicznej w wymiarze międzynarodowym oraz bada faktyczną jakość pluralizmu medialnego. We  współpracy ze Szkołą Doktorantów „Mediatrends” Uniwersytetu La Sapienza w Rzymie, realizuje projekt badawczy, którego celem jest empiryczna analiza procesu podejmowania decyzji prawodawczych we Włoszech w dziedzinie polityki medialnej.

Wykład, który odbył się w naszej szkole był kolejnym przedsięwzięciem wynikającym ze współpracy naszej szkoły z uczelniami wyższymi.

 

Tekst i zdjęcia: Edyta Budnik